Köpvillkor 

 

Betalningsalternativ
Wulffia erbjuder säker kortbetalning via payson,  med Visa och MasterCard,  samt via internetbank Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Det går även bra att betala med förskottsbetalning och faktura.

 

Betalning med kort
Wulffia samarbetar med payson för att genomföra säkra kortbetalningar. Via payson går det bra att betala med kort samt via internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.


Förskottsbetalning
Du kan välja att betala i förskott till plusgiro. Skriv ditt order id i meddelande, så att vi ser att betalningen kommer från dig. Vi skickar din beställning så fort vi mottagit betalningen.  

Payson faktura
Vi erbjuder betalsättet Paysonfaktura i samarbete med Payson AB. 
Om du väljer att betala med payson faktura så tillkommer en avgift om 19 kr. Betalningsvillkor är 10 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress Du anger. För att betala mot Paysonfaktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. 

Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjmålsränta 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. 

 

Beställning
Din beställning kommer att hanteras inom en arbetsdag efter du har lagt ordern. Efter att du har gjort din beställning kommer du att erhålla en orderbekräftelse med dina betalnings- och inköpsdetaljer.

De priser som anges för de olika strumporna är i Svenska kronor, inklusive 25% moms och exklusive fraktkostnader. Wulffia tar inte ansvar för eventuella förändringar i växelkurs eller växlingsavgifter som kan tillkomma när din bank eller kreditkortsföretag debiterar dig i din lokala valuta.


Fraktkostnader 
Fraktkostnaden inom Sverige är 29 kronor per beställning. Vi bjuder på frakten om du beställer varor för över 375 SEK vid ett och samma köptillfälle. 


Reservationer
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror hinner bli slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan. Vi kommer då underrätta dig via mail om den förväntade leveranstiden. Du har då givetvis rätt att häva köpet med full återbetalning. 

Vi reserverar oss för eventuella felangivelser i produktinformationen eller priserna. Vi gör vårt yttersta för att presentera produkterna på Internet så verklighetstroget som möjligt, men kan inte garantera att din skärm återger produkterna korrekt.  

Personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter du behöver lämna i samband med din beställning enligt Personuppgiftslagen PUL. Dina personuppgifter kommer inte att skickas till tredje part. 

Tvist 
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.


Information om pantsättning
Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB.

Ångerrätt och byten
Du har rätt att returnera din beställning mot full återbetalning eller byta hela eller delar av din beställning inom 14 dagar efter att du har mottagit den. Återsända varor måste vara oanvända och i obruten förpackning.
 När du returnerar eller byter din vara måste du betala fraktkostnaderna för återsändelsen. Så snart vi har mottagit varan kommer vi i enlighet med din önskan att skicka dig en ny vara eller ge dig full återbetalning. Wulffia kan inte ansvara för varor som försvinner under returfrakten. 

För att returnera eller byta din vara, gör du så här: Kontakta oss på kundtjanst@flygvardinneshoppen.se och uppge ditt ordernummer, vilken/vilka varor du önskar returnera och en kort förklaring till varför. Invänta sedan våra instruktioner. 
 

Reklamationer
Om du skulle få en leverans med en skadad eller felpackad vara ersätter vi alla fraktkostnader och kommer att göra allt vi kan för att rätta till vårt misstag. Beroende på din önskan kommer du att förses med en ny vara eller få full ersättning. 

För att göra en reklamation på din vara, gör du så här: Kontakta oss på kundtjanst@flygvardinneshoppen.se och uppge ditt ordernummer, vilken/vilka  varor du önskar returnera och en kort förklaring till varför. Invänta sedan våra instruktioner.

Adress för retur, byte och reklamation
Wulffia
Månviolsvägen 12
41719 Göteborg


Webshoppen drivs av Wulffia, Månviolsvägen 12, 41719 Göteborg. Organisationsnummer 810716-XXXX